zondag 2 september 2007

Aankomst!

Lieve lezers, Sinds mijn vorige bericht is er veel gebeurd! Een korte samenvatting: visum opgehaald bij het consulaat in Amsterdam, e-tickets gekregen, 'scriptie-presentatie' gegeven en 'scriptie-verslag' afgerond, hele kamer verhuisd en tassen gepakt. Gisteren de hele middag, avond en nacht mijn spullen in een koffer en een rugzak gestopt en nog een 'afscheidsdiner' gehouden met familie. Vanmorgen heel vroeg (lees: 04.00h) opgestaan en door mijn ouders en mijn broertje naar schiphol gebracht. En daar kwam het afscheid :(, maar i.e.g. zie ik jullie weer over een half jaartje! Toen naar Frankfurt gevlogen (wat overigens een oud en vervelend vliegveld heeft, nog eens temeer omdat je voordat je de volgende vlucht kunt nemen, wéér door de douane moet) en toen overgestapt op de United Airlines 901 naar San Francisco! Ik had tijdens de vlucht eigenlijk van die kleine tv'tjes in de stoel voor mij verwacht, maar dat was helaas niet zo. Wel werden we al lekker vetgemest met marsen, chips en veel koolzuurhoudende drank. Bijna niet geslapen, hoewel ik toch wel redelijk moe was. Stiekem was ik toch een beetje jaloers op de man twee links van mij die praktisch de hele vlucht geslapen heeft. Rond 17:00h aangekomen op het vliegveld van San Francisco! Bagage van de band gehaald en bij de uitgang gewacht op BJ. Met BJ met de BART (Bay Area Rapid Transportation) naar het centrum van S.F. gereisd. Het zonnetje schijnt, het is een zeer aangename temperatuur (wel een beetje te warm om met teveel bagage te zeulen, maar goed) en de hoge gebouwen kijken op je neer! Aldaar ingecheckt in ons hostel dat er overigens prima uitziet. Bovendien ligt het vlakbij Union Square en dus goed in het centrum. Daarna een hapje gegeten bij Lori's Dining, een typisch Amerikaanse Hamburger Tent met veel posters van Marilyn Monroe en grote coca cola flessen overal (foto hieronder).

Hier natuurlijk hamburgers gegeten met patat (waar de aardappelschillen nog omheen zaten) en ketchup. Integreren gaat goed dus :P. Nu zo rond 23:00h naar bed, hoewel ik eigenlijk al veel eerder wilde slapen. Maar om een jetlag-gevoel te voorkomen morgen, toch maar stug doorgaan met wakker blijven. Tot laterz!

1 opmerking:

Anoniem zei

We hebben het nog niet gelezen, maar dat is niet onze schuld. We zullen het zo lezen en dan een inhoudelijk bericht plaatsen.
Veel liefs je roomies